wtorek, 22 maja 2012

Osaczona - Tess Gerritsen



Tytuł oryginału: Presumed Guilty
Tłumaczenie: Elżbieta Smoleńska
Stron: 300
Wydawnictwo: Harlequin
Moja ocena: dobra


Bardzo lubię książki Tess Gerristen, jest autorką poczytnych thrillerów medycznych, w których nie brakuje ciekawej intrygi i napiętej akcji. Osaczona jest napisana w nieco innym stylu. Tym razem nie ma motywu medycznego, a połączenie sensacji z wątkiem romansowym.

Miranda Wood właśnie rozstała się ze swoim kochankiem Richardem Tremainem. W końcu uświadomiła sobie, że ten związek nie ma najmniejszego sensu, jednak mężczyzna nie może pogodzić się z jej decyzją. Nalega na spotkanie, ale Miranda nie ma zamiaru się z nim zobaczyć i wychodzi z domu, aby uniknąć rozmowy. Kiedy wraca z nadzieją, że Richard dał spokój, czeka ją przerażająca niespodzianka. Znajduje mężczyznę całego we krwi w swoim łóżku, a na podłoże leży nóż kuchenny, a na nim najprawdopodobniej wyłącznie jej odciski palców. Miranda od razu została uznana za winną, niemal wszystkie dowody świadczą, że to ona dokonała morderstwa. Kobieta za wszelką cenę próbuje dowieść swojej niewinności. Odkryć prawdę próbuje również Chase, brat zamordowanego, gdyż nie jest do końca przekonany o winie Mirandy. Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy kobieta staje się celem mordercy. Para zaczyna swoje prywatne śledztwo, a trop prowadzi ich do szantażu i korupcji.

Cała intryga jest całkiem zgrabnie skonstruowana. Przewija się kilku bohaterów, których śmiało można podejrzewać. Wytypowałam swojego mordercę, ale jak się później okazało, wcale nie trafiłam. Plus za zakończenie, ponieważ taki obrót sprawy może zaskoczyć. Nie wszystko jest jasne od samego początku, pojawiają się różne tropy. Autorka przedstawia nam kilka wariantów, ale który jest właściwy? Gdzie należy szukać mordercy? Możemy zgadywać, tworzyć własne scenariusze, a rozwiązanie jest niespodziewane.

Książkę czyta się naprawdę bardzo szybko, lektura idealna na jeden wieczór. Osaczona będzie dobrym wyborem dla miłośników nie tylko kryminałów, można pogłówkować nad motywami mordercy, a w tle rozgrywa się romans między bohaterami. Sam wątek romantyczny jest dość przewidywalny, ale intryga zaskakuje, mamy do czynienia z ciekawymi zwrotami akcji i trudno zgadnąć, kto jest mordercą. Lektura nie jest bardzo wymagająca, ale z pewnością nie będziecie się przy niej nudzić. Polecam również inne książki Tess Gerritsen, zwłaszcza te z wątkiem medycznym czyta się bardzo dobrze.

17 komentarzy:

  1. Ja niedawno natknęłam się na tą pisarkę. Czytałam jej Sobowtór i byłam zachwycona. Dziś idę do bibloteki po "Osaczoną". Dzieki za recenzję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę poznać w końcu tę autorkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. od dawna mam ją w planach, tylko póki co nie mogę jej dostać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka już za mną i również przypadła mi do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. naczytałam się już tylu recenzji na temat tej książki i sama z chęcią bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tę książkę i bardzo mile ją wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam, świetna była, uwielbiam wszystko co Tess Geritsen :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale często spotykam się z jej nazwiskiem, więc wypadałoby w końcu zapoznać się z jej twórczością. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jeszcze nie dotarłam do książek tej autorki, ale może w końcu się skuszę, bo dochodzą do mnie same pozytywne opinie na temat jej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  10. Co do Gerritsen - zgadzam się z Tobą w stu procentach:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam jeszcze książek Gerritsen, ale kiedyś to się zmieni. Może na początek wybiorę właśnie tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Skoro nie ma w tej książce wątku medycznego to z chęcią się skuszę na przeczytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapamiętam, zapiszę, odnajdę jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałam tę książkę w Biedronce, miałam kupić... ale ostatecznie nie kupiłam. I teraz widzę, że chyba źle zrobiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie niedawno sobie kupiłam, więc coś czuję, że z racji właśnie rozpoczętych wakacji niedługo się za nią zabiorę:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Również ją czytałam i muszę przyznać, że bardzo mi się podobała :) Wciągająca akcja, ciekawa fabuła - jednym słowem dobra powieść :) No i jeszcze wątek miłosny w tle ... Ja byłam zadowolona :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam już od dłuższego czasu i tylko czeka na to aż po nią sięgnęł :D

    OdpowiedzUsuń